W październiku ruszyła strona www.nietracenergii.pl oraz fanpage na Facebooku. Jeszcze w tym roku odbędzie się premiera pierwszego odcinka serii „Dom z klimatem”, który dostępny będzie na kanale YouTube.
Obecnie ponad połowa Polaków mieszka w domach jednorodzinnych, podczas gdy jeszcze dekadę temu większość żyła w domach wielorodzinnych. Z budową domu wiąże się jednak szereg wyzwań, nie tylko finansowych. Zgłębianie wiedzy na temat procesu budowy i remontu domu, nowoczesnych rozwiązań i koniecznych formalności to zadanie, które pochłania mnóstwo energii. Celem kampanii „Nie trać energii” jest przybliżenie idei domów efektywnych energetycznie, obalenie mitów na temat ich budowy oraz edukowanie o korzyściach płynących ze stosowania sprawdzonych i łatwo dostępnych rozwiązań w domach energooszczędnych.
Polacy na poziomie deklaratywnym w większości chcą mieszkać w domach jednorodzinnych – mówi Bożena Dykta, Marketing Manager z firmy H+H Polska. - I choć coraz częściej dostrzegane są zalety budownictwa energooszczędnego, to nadal mamy do czynienia z niską świadomością w tym zakresie. Szczególnie w przypadku rozwiązań stosowanych w takiej inwestycji. Dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wszelkie potrzebne informacje, które pozwolą inwestorom łatwiej planować budowę czy remont domu – dodaje.
W ramach kampanii zostanie opublikowany raport „Budownictwo energooszczędne oczami Polaków”. Badanie pokaże, jaka jest świadomość Polaków w zakresie tego typu budownictwa. Jednym z wiodących tematów kampanii będzie także obalenie mitów dotyczących domów energooszczędnych.
– Budownictwo energooszczędne nie jest nowinką, raczej należy powiedzieć, że jest już standardem. Po części wynika to ze specyfikacji technicznych, jakie nakłada na inwestora ustawodawca, a po części z szukania optymalnych rozwiązań – uważa Tomasz Weber, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej & PR w ROCKWOOL Polska.
Tematem związanym bezpośrednio z edukacją na temat budownictwa energooszczędnego jest kwestia smogu i zdrowia. – Zmniejszając zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzania budynku, w istotny sposób zmniejszamy emisję zanieczyszczeń, a tym samym poprawiamy jakość powietrza. Naszym celem jest zatem pokazanie w jaki sposób robić to jak najefektywniej – mówi Anna Kałaska-Nejfeld, Konsultant PR z firmy Danfoss Poland.
Wątek zdrowotny często będzie podejmowany w trakcie lub podczas trwania kampanii. – Jakość powietrza z jednej strony, z drugiej komfort i zdrowe warunki panujące w pomieszczeniach to kluczowe dla Polaków kwestie. Stosowanie rozwiązań energooszczędnych ma wpływ na te elementy i my będziemy o tym konsekwencje przypominać – mówi Agnieszka Kamińska, Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej w firmie VELUX.